[O1] napęd 4x4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Udesky
    RS
    • 2007
    • 1692
    • Octavia I (1U2)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    #51
    Zamieszczone przez ces
    Roboty jest sporo. Co do podłogi fakt zupełnie nie pasuje tylna cześć, prosta metoda kontowa wyciąć i wspawać ćwiartkę z wybraka lub płaską podłogę. Jedynie co pasuje to miejsce na wał.
    Odpowiedz sobie tylko na pytanie: co przy sprzedaży samochodu?
    Będziesz mówił, że bezwypadkowy a na oględzinach wyjdzie, że coś tam spawane. A wytłumacz przeciętnemu Kowalskiemu, że chciałeś sobie zrobić 4x4 i nie ma to nic wspólnego z wypadkiem.
    Jeśli chcesz robić w tym samochodzie 250KM i więcej i masz w planach pojeździć nim jeszcze ładnych parę lat, to się baw jeśli nie szkoda ci kasy.
    Ale jeśli masz zamiar pozostać przy serii lub ewentualnie zakończyć zabawę na sofcie. To lepiej wydasz kasę kupując porządne opony na zimę/lato.
    W Polsce nie ma kryzysu.
    Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

    Komentarz

    • ces
      Ambiente
      • 2010
      • 112

      #52
      Zamieszczone przez Udesky
      Odpowiedz sobie tylko na pytanie: co przy sprzedaży samochodu?
      Będziesz mówił, że bezwypadkowy a na oględzinach wyjdzie, że coś tam spawane. A wytłumacz przeciętnemu Kowalskiemu, że chciałeś sobie zrobić 4x4 i nie ma to nic wspólnego z wypadkiem.
      Jeśli chcesz robić w tym samochodzie 250KM i więcej i masz w planach pojeździć nim jeszcze ładnych parę lat, to się baw jeśli nie szkoda ci kasy.
      Ale jeśli masz zamiar pozostać przy serii lub ewentualnie zakończyć zabawę na sofcie. To lepiej wydasz kasę kupując porządne opony na zimę/lato.
      Z biegiem lat każdy patrzy inaczej na auto, do mojego jestem bardzo przywiązany na pewno go nie sprzedam. Max jaki można na seryjnych bebechach osiągnąć w rs są okolice 240-250KM, i to niedużymi kosztami jeśli oczywiście robi się samemu.
      Potem zaczyna się mocna modyfikacja auta po której i tak nie sprzeda się auta.

      Komentarz

      • Udesky
        RS
        • 2007
        • 1692
        • Octavia I (1U2)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

        #53
        Zamieszczone przez ces
        Potem zaczyna się mocna modyfikacja auta po której i tak nie sprzeda się auta.
        Ale tak jak w TDI, możesz wrócić do serii. A po spawaniu już nie koniecznie.
        Seryjny RS to max 220KM. Chyba tyle znosi seryjne K03s?
        To tak jak widzisz, 4x4 da się zrobić, ale musisz mieć cały haldex itp, oczywiście skrzynie, spawanie podłogi bagażnika, no i zmiana tylnego zawieszenia. Jak dla mnie to koszty lekko ponad 5000zł.
        W Polsce nie ma kryzysu.
        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

        Komentarz

        • S3 CHRIS
          Elegance
          • 2006
          • 979
          • Octavia I (1U2)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

          #54
          Zamieszczone przez Udesky
          Zamieszczone przez ces
          Potem zaczyna się mocna modyfikacja auta po której i tak nie sprzeda się auta.
          Ale tak jak w TDI, możesz wrócić do serii. A po spawaniu już nie koniecznie.
          Seryjny RS to max 220KM. Chyba tyle znosi seryjne K03s?
          To tak jak widzisz, 4x4 da się zrobić, ale musisz mieć cały haldex itp, oczywiście skrzynie, spawanie podłogi bagażnika, no i zmiana tylnego zawieszenia. Jak dla mnie to koszty lekko ponad 5000zł.
          był jeden wykres na k03s na 250 KM
          ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

          ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

          Komentarz

          • pinder_m
            Drive
            • 2010
            • 72

            #55
            Zamieszczone przez ces
            pinder_m nie wiem co wprowadziłeś nowego swoim postem ? wyjaśniłeś zasadę działania napędu w Haldex którego masz w O1 ARX.
            Ciesze sie ze masz 4x4 ale głownie chodzi o to czy warto, czy opłaca sie dokładać taki napęd do zwykłej 1 osiówki.
            Da się, części nie są drogie, tylko kto się tego podejmie i czy ma się dostęp do kogoś kto ogarnie to mechanicznie oraz elektronicznie.
            Podałem linka do strony o haldexie, bo pasjonaci skody chętnie poczytają.

            Części nie są drogie? Stary, dobre części są drogie i trudno dostępne.

            Masz fajnego RS-a i tego się trzymaj.
            Szkoda patroszyć samochód.
            Inwestuj w silnik, amortyzatory, oświetlenie, hamulce, dobre felgi i opony.
            Ale oczywiście to tylko moje zdanie. Każdy bawi się tak jak lubi.

            Komentarz

            • eX
              Elegance
              • 2006
              • 980

              #56
              proste pytanie czy ludzie ktorzy mysla tu nad przerobka, czyli spawaniem, etc. kupili by auto z wspawana cwiartka, albo polowka auta? jezdzicie sami czy z rodzina?

              latwiej kupic 4x4, i zrobic z niego rsa niz w druga strone.
              prosze jakie to proste




              co do skrzyni 5b w 4x4, sa dosyc slabe, ja zajezdzilem 2sztuki.

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 11002
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #57
                Zamieszczone przez eX
                latwiej kupic 4x4, i zrobic z niego rsa niz w druga strone.

                poza tym jak robić to dobrze, a jak dobrze to nie będzie tanio

                dla zainteresowanych schemat haldexu w O2
                Załączone pliki
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • nikos
                  Classic
                  • 2011
                  • 16

                  #58
                  jak dla mnie taka przerobka troszke bez sensu zgadzam sie z przedmowcami wolabym kupic 4x4 i z tym kombinowac w strone RS, wzgledy bezpiecenstwa nigd nie bedzie tak jak wczesniej jesli wyspawamy pol auta...

                  P.S. kiedys na jakis forum znalazlem goscia ktory mial taki sterownik gdzie molg ustalac posczegone procenty przeniesienia napedu na przod/tyl jak znajde to wrzuce linka

                  no i pzeceiz nikt sie nie spina

                  Komentarz

                  • xman750
                    Rider
                    • 2011
                    • 322

                    #59
                    czy ktos ma 1.9TDI 4x4 i może powiedzieć ile tam jest miejsca na turbinę ? bo tak się zastanawiam czy mi GTB2260VK tam wejdzie... silnik będzie BTL z Ibizy z głowicą ALH skrzynię chciałem 6b DRW ale nie jestem pewien czy w 4x4 skrzynia jest razem z reduktorem czy to osobne mechanizmy...

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 11002
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #60
                      nie zkaładaj iluś wątków o tym samym :evil:
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • xman750
                        Rider
                        • 2011
                        • 322

                        #61
                        Zamieszczone przez krzynol
                        nie zkaładaj iluś wątków o tym samym :evil:
                        ok nie zakładam iluś wątków tylko zadałem podobne pytanie w 2 różnych wątkach nie popadajmy w paranoję, nie każdy czyta wszystkie wątki

                        Komentarz

                        Pracuję...